Rullande bil

Igår när jag och Ludde satt ute och käkade på altanen så såg jag en tjej som parkerade en kommunbil och sedan gick därifrån. Efter typ 2 minuter ser jag bilen börjar rulla ner på gräset. Jag säger till Ludde. Kolla bilen! kolla bilen! Han säger ja vad är det med den? Jaa det är fan ingen som kör skriker jag och Ludde av med tofflerna, kutar ut på gräsmattan och försöker stoppa bilen. Han rycker i handtaget men bilen är låst. Den åker ut mot gatan och så kommer det en bil som kör mot oss som får veja för bilen som ingen kör. Sen kör den in i ett träd och backspegeln går av sedan rullar den vidare ner i ett jävla krondike som är typ 5 meter djupt. Alltså herregud tänker jag vafan hände?! Bilen som fick vejja kommer tillbaka och frågar vafan de va som hände så vi får förklara att förmodligen är det en tjej som jobbar för hemtjänsten som glömt att lägga in en växel eller handbromsen så bilen rullat iväg..
 
Jag går iväg för att hämta kameran och då kommer den här tjejen ut som hade bilen. Hon står där med sina nycklar i handen och undrar vart bilen har tagit vägen. Jag frågar henne visst var det din bil? Jaa... säger hon. Ja den ligger i krondiket där nere säger jag. Och det va så himla synd om henne alltså. Nu kan jag dock inte låta bli att skratta åt hela händelsen. Ingen gjorde ju illa sig tack och lov. Men hon fick ju ringa sin chef och sånt och skämmas. Stackars tjej alltså :P Det händer inte varje lördagkväll här kan man säga..
 
Jag fattar inte att bilen inte lyckades köra in i något så den stannade. Nä den var tvungen å rulla ända ner i diket :P
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0