make up store

Jag köpte ett hd-puder på make up store i fredags. Hd puder är ett väldigt finmalet puder som är gjort för att avleda ljus och matta ner blanka partier. Det finns i några olika färger men jag upplever att det blir i princip transparent på huden, kan bero på rätt färgval också 😉 man kan bättre på flera gånger under dagen om man vill utan att det blir cakeface av det hela. Jag är fortfarande matt på huden efter 6 timmar utan att ha bättrat på. Det är bra mycket bättre än de sketna pudret jag hade innan ;P 

Dosan kan jag tycka är lite jobbig pga skruvkorken men den är fin att titta på och det är ett nät inuti som gör att pudret inte flyger runt överallt när man öppnar burken. Och det doseras lite i taget så ett plus för det :) saftigt pris dock på 375 tror ja det va. Nu fyllde dom 20 år så jag fick 20 procent rabatt 😊 





Jag köpte även en cover all pen som är en concealer i pennform. Jag har aldrig varit ett big fan av concealer. Tycker det är lite av en onödig produkt. Man kan lika gärna dutta på lite extra foundation lixom.. men hon lovordade denna penna så mycket och det var deras bästsäljande osv så jag gör väl ett försök då. 😜 den skulle vara så himla bra ihop med hd pudret för en flawless finnish. 😉 har provat den två ggr och formulan är väldigt bra och det är jävligt smidigt med en penna.. lätt att ta med sig också om man behöver det. 150 ha ja för mig att denna gick på. Kanske blir en ny favorit? 😆 












Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0