Tankar

Alltså är livet bara det här utan pengar? Att leva på hoppet hela tiden om något bättre. Ibland känns det som att det inte hjälper. Tanken av att ha tråkiga helger och jobba i 50 år till gnager i ens hjärna.. varför ska allt de roliga kosta? Och ja, jag tycker faktiskt så. Jag kan leva minimalt men hur roligt är det i längden? Jag tänker på ordspråket jag läste igår. "Hellre rik och frisk än sjuk och fattig" de är precis så jag vill ha det.. medelsvensson är så tråkigt! 


Jag vill vara rik på äventyr, hälsa, kunskap, skratt med familj å vänner och i kärlek. Jag kanske inte behöver pengar till det men det blir bra jävla enklare om man hade. Det hade varit så skönt att bara slippa tänka på pengar som ett problem. Så mycket skulle jag vilja ha. Vet inte vilken summa det är men det får jag väl se i framtiden hoppas jag.. 

Man behöver verkligen inte några predikningar om att de bara är å ta tag i saken det. Tro mig, vi som har dessa tankar tänker på detta typ varje dag. Hur och när vi ska ta oss ur ekorrhjulet.. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0