Bästa kompisar

Vissa hudvårds prylar passar bättre ihop än andra. Just nu kör jag på aha + retinol som är bästa kompisar med varann. Retinol eller a-vitamin som det också heter är hudvårdens rolls royce. Den bekämpar solskador, acne , gamla acneärr, rynkor m.m och aha syran boostar retinolet längre ner i huden. Det är rätt starkt så 1% är godkänt i eu. Lite fjantigt kan ja tycka men de har väl sina orsaker. Åker ja utomlands får jag hålla utkik efter starkare 😉 och som ja brukar säga är det asviktigt med högt solskydd men sånna här produkter. Grejjen är att huden har typ världens bästa minne. Om du har solskador som du lyckats fått bort under vinterhalvåret, då kan du förstöra allt om man vistas i solen typ en kvart utan spf. Sen är det viktigt om ni köper nått med retinol i så ska det vara en mörk pumpflaska eller tub. Inte burk. Retinolet blir mindre effektivt om det utsätts för syre och ljus. Gud man låter kanske som en expert men jag läser ju om allt sånt här med hudgrejjer så mkt 😃 de är lite sting i dessa grejjer så det kan tingla lite i fejset när man her på det. Jag gillar ju de jag, så man känner att det verkar 😉

Jag har köpt mitt på skincity.se ☺



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0