Viktväktarna

Den 14e september gick jag med i viktväktarna. För att göra en lång historia kort så började det med att jennifer min svägerska va så less på sina mammakilon. Vi har pratat om vikt å banting å sånt tidigare men inte riktigt tagit tag i det på riktigt. Men nu bestämde hon sig och pratade med några vänner & bekanta att nu kör vi allihopa som vill gå ner. Och så blev det! 😉 


Nu är jag inne på tredje veckan och det går ovanligt bra. Första veckan gick jag ner 3.7 kg. Helt sinnesjukt! Förra veckan -0.8 så ligger på minus 4.5 kg på två veckor. Vissa kvällar har jag varit sötsugen men jag kör på cola zero eller pepsi max och nån slags proteinpudding för att stilla besvären 😜 funkat hittills iallafall. 

Viktväktarna går ut på att du räknar smartpoints. (Förkortas sp). Man får fylla i hur aktiv man är, längd och vikt och lite sånt så räknar den ut hur många sp man får äta varje dag. Jag har fått 37 sp. Sen har man även veckobonus (vb) som gör att man tillexempel kan unna sig något extra på helgen eller mitt i veckan om man känner för det. 

Första dagarna hamnade jag på 60-70 sp för jag åt som vanligt och fattade direkt att jag äter alldeles för stora portioner och unnar mig massa onödigt varje dag. Efter tre dagar började jag få in snitsen med mellanmål och portionsstorlekar. All frukt och grönsaker är noll poäng. Dom vill uppmuntra att äta mycket frukt och grönsaker vilket jag tycker är toppen.

Ja så nu rullar det på helt enkelt. Är inne på tredje veckan och har mycket mindre sötsug. jag blir faktiskt mätt när jag äter. Alltså jag hade ingen mättnadskänsla alls förut. Då menar jag ingen. Åt 300grams hamburgare å kände mig inte mätt lixom.. 

Man kan fortfarande äta gott med vv. Jag har ätit mcdonalds, pizzerior och massa lunchställen med buffeer och ändå gått ner i vikt. Allt har med portionsstorlek att göra när man äter ute.

 Idag till middag gjorde jag en hemmagjord libapizza. Det är alltså ett libabröd med valfri topping. Jag hade på chilisås, rökt kalkon, ost, oregano och tomat. Sen in i mikron nån minut. Toppade med gurka och sallad. Den var så jäkla god! 

Anonym
2017-10-02 @ 21:43:05

Men va roligt! Jag vill gärna läsa mer om din resa med viktväktarna ☺

inger
2017-10-04 @ 09:33:27

Duktig du är, roligt när man resultat

emelie
2017-10-04 @ 11:14:13

gud vad spännande att få följa din resa! heja heja! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0