vikt mål

det är säkert många av er som läser här som aldrig kommenterar fast ni egentligen har massa frågor 😉 speciellt nu när jag har gått ner massa i vikt och det är många som vill göra det själva. jag ska berätta lite mer om det nu tänkte jag 😆 

jag tycker det är jobbigt fortfarande att prata rätt ut om min startvikt men jag började på tresiffrigt kan jag säga och det är inget man va stolt över direkt 😜 jag är 166 cm lång.  men mitt första delmål var att gå ner 5 kg och efter jag hade gjort det så va mitt andra delmål att komma på 90 talet. det gick jäkligt fort för jag gick ner 6.6 kg på en månad. sen har jag haft många små delmål efter vägen. jag har även haft mål som jag ville klara lite längre fram som tex -15 kg innan julafton. så jag har sutte upp både väldigt korta mål och lite längre mål och det tror jag verkligen har hjälpt mig. första 10 kg gick as fort, på mindre än 2 månader. det va så skönt för det sporrade mig verkligen att fortsätta. och att man checkade av mål efter mål längs vägen. jag har alltid ett mål i sikte som ligger väldigt nära, typ bara 2-3 kg bort. då vet jag att jag kan klara det inom närmsta månaden. ☺ jag har satt ett sista mål och det är att väga 68 kg för då kommer jag inom ramen på normalt bmi men jag kommer nog kanske stanna före. vi får se, tiden får utvisa det 😉 jag är inte ute efter att få en smal rak kropp. jag vill ha kurvor och muskler. jag älskar att träna. tycker det är riktigt kul faktiskt. så jag vill gärna ha lite synliga muskler så därför är inte min målvikt så strikt. jag får se när jag blir nöjd helt enkelt 😃  

jag har tänkt hela tiden att det ska vara kul på vägen och jag ska leva också. jag tillåter mig att äta precis vad jag vill en dag på helgen. det har blivit två dagar ibland å 😉 

på veckorna kör jag på striktare men käkar obegränsat med frukt & grönt och använder mig av mycket lightprodukter och proteinprodukter typ propud, keso och kvarg å sånt. då kan jag ändå äta gott på veckorna också. cola zero & pesi max dricker jag hur mycket jag vill av både på veckorna å helgerna. 

hitills har jag gått ner 19 kg på ca 5 månader. 
jag har minskat 18 cm i midjan.
jag har gått från F kupa till E kupa.
jag har minskat två klädstorlekar. från 46 till 42, från xxl till large 👍 äntligen kan jag köpa kläder på alla affärer igen 🤣 

jag tränar nu ca 4-5 dagar i veckan. första månaden tränade jag ingenting. men nu har jag kommit igång riktigt ordentligt. 😊
jag märker stor skillnad på flåset och att jag blir starkare och orkar mer. 

när man ska gå ner i vikt så måste man planera lite bättre än förut. man måste åtminstone tänka till nästa måltid. står man där å ä svinhungrig åsså finns det inget å äta är risken att man värker i sig nått dumt. det är en kamp nästan varje dag det ska jag inte ljuga om men det blir tusen ggr lättare om man redan vet vad man ska äta nästa dag. nu har det börjat gå mer automatiskt för mig att ta en frukt eller en skål med kvarg när jag kommer hem istället för 4 rostade mackor och oboy. det tar tid men det går!  

är det något mer ni undrar över så fråga på! 😃

kan jag så kan verkligen du! jag är den mest mat, choklad, chipsälskande människan å ändå klarade jag detta! jag är fan stolt över mig själv asså 👌😀 
 
jag för två mån sen.. har gått ner några kilon till efter denna bild 👌







Angelica
2018-02-22 @ 22:32:44

Du har verkligen varit duktig. Jag inspireras verkligen av dig 👍👍

Svar: tack så mkt 😘
Emmy Andersson

R
2018-02-23 @ 07:18:24

jag har några frågor

vad/hur tränar du under en vecka?
vad äter du en vanlig dag och hur kan en helgdag se ut när du unnar dig något?

bra jobbat för övrigt👌😁


Emelie
2018-02-23 @ 17:52:12

Wow!!! Du är så duktig 😍

Svar: tack 😄😄
Emmy Andersson

Anonym
2018-02-23 @ 19:39:36

Klart du ska vara stolt! Jättebra jobbat 🙂

anonym
2018-02-24 @ 21:03:25

kan du inte berätta om varför du gick upp i vikt? antar att du inte vägt så mycket jämt? bra kämpat att gå ner igen! ☺

inger
2018-02-26 @ 09:36:36

duktiga du, var stolt




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0