vikt

jag har aldrig skämts över min kropp. jag har badat på badhus, gått på stranden, haft tajta kläder fast valkarna har stått rätt ut 😅 men däremot har jag aldrig velat säga vad jag väger. det är så konstigt! alla kan ju ändå se min kropp där på stranden men jag skulle aldrig nämna min vikt. det är för att samhället är så viktfixerat. som att jag är en sämre människa för att jag väger mycket. men nu när jag är nästan 16 kg lättare så är det helt plötsligt inga problem att visa hej vilt för främmande människor mina siffror.. de är jobbigare för dom man känner kan jag tycka. men jag ser ju fortfarande folk som väger typ 72 kg skämmas över sin vikt. jag skulle nästan kunna haft en tshirt med fet text "jag väger 72 kg" på då🤣 å vara stolt över det. alla ser ju olika ut såklart men jag tycker de är förjävligt ändå att de ska vara så jädra känsligt ämne.. några kilo till så kanske jag är bekväm att visa resten av världen också. 😜 på viktväktarappen är många väldigt öppen med sin vikt å det tycker jag är både bra och dåligt. skönt att se fler som vägde som mig men ändå är fokus på att väga så lite som möjligt. jag tycker fokus ska vara att sluta där man känner sig som vackrast och starkast inte där man ser en liten siffra på vågen. sen kan dom kasta den där bmi skalan åt helvete 😀 🖕  



Anonym
2018-01-11 @ 22:12:59

bra skrivet!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0