att vara ihop med en pokerspelare

 Att vara sambo med en kille som spelar poker är inte alltid en dans på rosor men det har väl ingen trott heller antar jag ;P många kanske inte ens har en susning  om vad det innebär. Nu pratar vi om att spela på proffs nivå. 

Först å främst så blir det väldigt mycket tid framför datorn. Nu snackar vi flera timmar i sträck, typ 10-12 timmar. Jag känner mig ofta ensam trots att han är hemma. Han har inte alltid tid att gå ifrån för att sitta bredvid mig å käka middag utan det gör han vid datorn å jag vid tvn. Sen har jag försökt förstå att det krävs en enorm koncentration för att spela så många timmar. Så nu fattar jag att jag kan förstöra hans "flow" om jag frågar en sån enkel fråga som om han vill ha vatten typ.. så det krävs fokus från båda håll. Hans fokus på spelandet och en jävla massa tålamod från min sida. 

Sen har man den tanken i huvudet att man vet ju aldrig om det kommer gå bra eller dåligt. Det är riskabelt att ha det som yrke. Man funderar på framtiden såklart. Men jag brukar tänka såhär. Att det är inte många länder som har det så bra som sverige. Vi får ju fan allt gratis. I usa och massa andra länder får du spara till allt. Så man lär ju inte dö direkt om det skulle gå åt pipsvängen. Man måste ju faktiskt spela för att vinna och varför inte förena nytta med nöje? 

Sen får man resa väldig mycket, om man vill det såklart. Poker spelas ju över hela världen. Man kan välja om man vill spela om resor. Det är ju andra gången ludde vinner en bahamasresa nu. En till grej som är bra är att det är väldigt fritt. Man kan jobba vilken tid på dygnet man vill och ludde har aldrig varit en morgonmänniska så tur för han ;) 

Ja nu kanske ni fick en liten inblick i våran tillvaro. Vi är väldigt duktiga att ta vara på ledig tid tillsammans. Då är vi bara med varandra och käkar kanske på restaurang å ser film å pratar om allt mellan himmel å jord. Sen har vi varit ihop i över tio år så det gör väl sitt också. Jag hade nog haft svårt för denna livsstil om vi hade träffats nyligen. men just nu känns det bra så de är bara å köra. :)

Anonym
2015-10-01 @ 03:38:56

nej vi betalar skatt i Sverige, inte gratis.

Svar: de flesta förstog nog min poäng...
Emmy

Hej
2015-10-01 @ 10:24:26

Jag tycker det låter spännande. Hoppaa att få läsa om hur det går på bahamas nästa gång. ;)

Svar: ja det kommer jag säkerligen skriva något om här :)
Emmy




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0