problemen med dagens samhälle

Problemet med dagens samhälle är att alkohol anses som det viktigaste i livet och att vi som inte dricker anses som socialt efterblivna. vi som inte vill ligga och spy i en buske, ligga med varenda tjej eller kille, vakna dagen efter och må skitdåligt och kanske inte ens minnas vad som hände. Vi blir alltså bedömda som tråkiga, äckligt duktiga eller helt enkelt socialt efterblivna.


Problemet med dagens samhälle är att man måste dricka kaffe, skaffa lägenhet, fixa jobb fort som fan och skaffa barn för att anses som vuxen. Och detta helst på en gång när man gått ut gymnasiet. Bara tanken på att fasta i ett äckligt Svensson-liv och anpassa mig efter alla andra gör mig illamående.

När jag är 30 ska jag vara stolt icke-kaffedrickare. Jag vill vara fri och oberoende.


Problemet med dagens samhälle är att alla tycker att folk som inte sticker ut, utan gör exakt som alla andra är så himla duktiga samtidigt som de som vågar skilja sig från mängden och gå sin egen väg får ta så mycket skit att de till slut ger upp. Det är så tragiskt!

 

Problemet med dagens samhälle är att det finns alldeles för många fega idioter som trycker ner andra för att själv känna sig bättre.


Och det största problemet är att till slut så tror de som vågade sticka ut att det är deras fel. När det egentligen är de som tycke som alla andra som inte borde få leva så är det deras offer som måste ge upp sig själva för att överleva.
Och ingen gör något. Detta är det hemskaste och sorgligaste av alltihop. alla vill bara smälta in i mängden, inte synas. Man ska inte sticka ut...

 

Problemen med mig tar vi någon annan dag...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0