42

nu har jag vare å gjort pass nr 42 av 100 på gymmet. snart är hälften gjord 😀 jag ligger ju skitbra till 😉 känns skönt. 


nu ska jag ta å gå med mamma å greta på stan medans cindy har sin dansträning. får ta å klä på mig rejält för att överleva 😅 -15°c men känns som -20 😥 hehe 


 

light eller standard

det är många som vill gå ner i vikt men vill inte byta ut standardprodukter mot lightprodukter för att det är så mycket "skit" i light. det behöver inte alls vara sant. jag har stött på folk som inte vill byta ut coca colan mot cola zero. då blir man ju trött.. som om vanliga cola ä så jäkla bra för kroppen 😅 bara ursäkter hela tiden. jag va likadan förut 😜 

man måste ibland faktiskt offra något för att gå ner i vikt också. tex äter du sås till varje måltid så kan du byta ut den vanliga mot lightversionen för att orka resten av livet istället för att ta bort såsen helt, då kanske man inte pallar banta alls istället. grejjen är att man ska tänka långsiktigt. älskar du sås och tar bort den helt på en gång då bäddar man för misslyckande. 

här kan ni läsa mer om detta tänk där dom jämfört creme freich. tycke dom förklarade så bra 😃 

Creme freich

tänk att kunna äta detta å ändå gå ner i vikt.. det gör jag 😉

frågor

det har kommit in några frågor från förra inlägget så ska försöka svara på dom i detta inlägg ☺

jag kan börja med att berätta om varför jag gick upp i vikt. ja vad ska man säga där?! haha jag åt jävligt stora portioner mat å mycke godis/chips å drack mycke dricka. åt ofta resturangmat. sen brydde jag mig inte om vikten ett dugg. vägde mig aldrig. kom ihåg att jag vägde typ 85 och sen nästa gång jag vägde mig flera månader senare vägde jag typ 7 kg mer 😅  åkte utomlands två veckor och gick upp 7 kg till efter det som jag aldrig gick ner å där va man lixom. däremot så fattade jag typ inte att jag åt så onyttigt som jag gjorde. träna har jag alltid gjort men gick aldrig ner i vikt av det. har alltid ätit mycket frukt å grönt å sånt men har insett att jag åt så himla mycket mat. jättemega portioner😜 

nu idag kan en vanlig dag se ut såhär
frukost: keso & nyponsoppa eller 2 hårdbrömackor med smör å ost
lunch:  1 torskfile med 1 potatis å filsås och obegränsat med grönsaker 
middag: chiligryta med grönsaker eller kyckling med max 1 dl ris eller en omelett. 
mellanmål kan vara 1 burk kvarg eller smoothie eller en frukt. ibland äter jag inte mellanmål. 

det är ju så svårt att beskriva exakt vad man äter. det är så olika från dag till dag. men jag vräker inte i mig frukt utan äter mer grönsaker än frukt. 

på helgen kan jag käka hamburgare å pommes en dag och chips å godispå kvällen. det jag känner för helt enkelt. men jagvill inte ha lika mycket längre. är nöjd på mycket mindre nu. så himla skönt 😄 

tränar gör jag ca 4-5 dagar i veckan. har inget speciellt schema. försöker träna så varierande som möjligt. har precis testat på spinning.. kör tabata, gym eller ut å joggar oftast. ☺  brukar träna 45min-60 minuter det tycker jag räcker gott å väl om man kör på hela tiden. 





RSS 2.0