Otäckt

Häromdagen hörde jag att två småtjejer på 11-12 år som skulle åka pulka hade blivit rånade av en kille. Han hade hotat dem med kniv och ville ha deras mobiltelefoner. Och det var precis där jag brukar gå min runda ibland om jag går promenader eller springer. I en tunnel under e4an.. Känns lite jävla otäckt måste jag säga. Man är lixom inte så van här i Sundsvall att det händer sånt. Det är inte en sån himla liten stad men den är ändå trygg på nå vis. Man är van att kunna gå ut på kvällen utan att det ska hända något. Man ser på nyheterna neröver i sverige hela tiden att där kan man ju fan inte ens gå utanför dörren så blir man typ skjuten, våltdagen eller rånad. Man lever nog lite av en skyddad värd ändå här uppe i norrland kanske. Aja nu ska jag iallafall bara gå efter större vägar som är belysta och där man vet att det går ganska mycket folk, iallafall på kvällstid.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0