viktväktarna

en grej som jag upplevt är att folk ser att jag gått ner i vikt och sen frågar dom vad man gjort, då blir dom lixom besvikna när jag svarar att jag har gått med i viktväktarna. då får man responsen typ jaha... så blir dom tyst. och det är för att dom tror att det är nån slags superdiet av nå slag. där man måste offra såå mycket och det vill inte folk. eller att då äre ju skitlätt när man har gått med där..

ibland säger jag bara att jag har slutat drucke dricka å äte godis på veckorna och ätit enligt tallriksmodellen. det är samma sak! det är exakt det som viktväktarna är. att få en sund syn på mat. att äta allt men inte alltid. men då reagerar folk annorlunda när man säger så. då får man höra jahaa men det är bra det. va duktig du har varit! 

jag hinkar ju i mig lightläsk tillexempel. för att stå emot sötsuget på kvällen. egentligen har jag inte drucke såhär mycke dricka ever i mitt liv typ men det är ju noll kalorier så det spelar ingen roll. det får jag jobba på sen helt enkelt för just nu är det bättre för mig att dricka lightläsk å gå ner i vikt än att vara tjock å få diabetes.. 

jag använder mig bara av viktväktarna online. jag går inte på några träffar. det enda jag har är en app där jag för in allt jag äter och så finns det en community där man kan få pepp och tips och råd av andra medlemmar. thats it. det är ju upp till var och en att vara ärlig mot sig själv. bara för man går med i viktväktarna betyder inte det att man automatiskt kommer gå ner i vikt. man måste kämpa ändå lika hårt som alla andra.. jag tror och känner att detta koncept är verkligen nått som håller i längden. jag har fått ett annat tänk kring mat. att jag kan äta gott och samtidigt gå ner i vikt. förut handlade allt bara om förbud, men när jag tänker på det så fattar jag varför det aldrig funkade att gå ner då. man gick ner 4-5 kg sen upp 7 för man pallade inte med så hård diet längre än en vecka typ😅

vem vill leva ett helt liv utan att käka pizza eller hamburgare, dricka dricka eller käka chips å dipp.. inte jag iallafall 😜 


Anonym
2018-01-05 @ 15:50:23

Oavsett hur man går ner i vikt har man fått ändra på sina vanor och ”offra” saker som man annars är van vid. Det krävs en del för att lyckas, jättebra jobbat och bry dig inte om de som verkar ”bitter” ☺️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0