ingen rak väg

Jag vill inte att det ska låta som det är världens lättaste att gå ner i vikt eller att det inte finns dagar där jag kämpar stenhårt för att inte falla tillbaka i "tjockis" träsket. För det finns det. Typ varje vecka. Ibland flera dagar i rad. Det är definitivt ingen rak väg det här med viktnedgång. Men så länge man fortsätter så har man inte gett upp. Det går bara i myrsteg ibland. Jag tycker det är viktigt att förmedla det så ingen tror att det här är hur lätt som helst. Då skulle ingen vara tjock heller om det vore lätt. 😜

Träning däremot det är verkligen min grej. Jag älskar att träna. Tycker det är så kul och det ger så mycket. Den biten är lättare för mig men jag vet att vissa kämpar både med kosten och träningen. Motivation är inte lätt att hitta men när den väl är där så är det så lätt att glömma att den kommer försvinna. Då gäller det att disciplinen är där istället. 

Man ser oftast bara bra saker på sociala medier. Man skriver att man går och tränar, äter nyttigt och gör personbästa. Man skriver inte lika ofta om dom dagarna som man åt en hel kakburk eller när man legat deppig i soffan 5 dar i sträck.

Jag tror att jag gillar att gå på gymmet för jag är bra på det. Jag är stark och då vill jag förstärka det ännu mer. Att jogga är inte lika kul för det är jag inte lika bra på. Men jag tycker det är viktig att träna på det man är sämre på också. Jag gillar att utmana mig själv ☺ 








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0